h2o Admin
Liczba postów : 138 Join date : 14/03/2013
| Temat: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 01, 2013 5:05 am | |
| Jako, że dopiero raczkujemy jako zespól na 1.4, najlepiej zacząć od podstaw. Nie wątpliwie taką rzeczą jest dokładna umiejętność określania respawnu przeciwnika. Jest to kluczowa sprawa, jeżeli chcemy wygrać mecz. Dzięki temu, że będziemy znali czas odrodzenia przeciwników, jesteśmy w stanie złapać ich na ''fullu", co oznacza, że będą musieli czekać do kolejnej fali odrodzenia się drużyny. Istnieją 2 metody określania momentu odrodzenia przeciwników. - 1.Metoda skryptowa:
1. Metoda skryptowa 1. Pobieramy niezbędne skrypty ze strony: https://www.dropbox.com/s/1d7mjw16k2b3nvy/timer14.rar2. Wypakowujemy pobrany plik do folderu Main. Proces instalacyjny został przez nas zakończony, teraz pozostaje nam tylko odpalić wolfa i wejść na wybrany przez nas serwer. Następnym krokiem jest uruchomienie skryptu. Aby to zrobić należy napisać w konsoli: /exec timer/timer.cfg Po tej komendzie, skrypt zostanie wczytany przez grę i będziemy mogli z niego korzystać. Jak go używać? Aby lepiej wytłumaczyć wam, jak poprawnie używać tego skryptu, posłużę się przykładem. Gramy na mapie Ice, gdzie czas spawnu dla Axis i Allies wynosi tyle samo - 30 sekund. Gramy pewien czas aż w końcu zdominowaliśmy naszego przeciwnika tak, że widzimy jego miejsce spawnu. Kiedy widzimy, kiedy przeciwnik odradza się, patrzymy na czas mapy, czyli czas w którym Axis muszą przenieść dokumenty. Popatrzyliśmy i jest powiedzmy 4:34, oznacza to, że odrodzili się właśnie w tej sekundzie, idąc dalej tym tokiem myślenia jeżeli wiemy, że czas spawnu wynosi na mapie Ice 30 sekund, wystarczy odjąć od 4:34 30 sekund. Dostaniemy 4:04 i będzie to czas w którym nasi przeciwnicy będą mieli następnego spawna. Skrypt polega na tym, że używając tylko przycisków Num Lock jesteśmy w stanie całemu swojemu zespołowi na team chacie przekazać, kiedy nasz przeciwnik będzie miał następnego spawna. Warto zauważyć, że tak naprawdę minuty nas nie obchodzą, interesują nas tylko i wyłącznie sekundy, więc powołując się na poprzedni przykład, jeżeli widzimy, że nasz przeciwnik odrodził się na 34 sekundzie, przyciskamy "3" i "4" na naszej klawiaturze num lock. Po naciśnięciu tych klawiszy, nasz zespół otrzyma od nas informacje, kiedy przeciwnik ma spawna. Dla różnych map czas odrodzenia jest inny, a czasy na mapach, które nas interesuję, zawrę na końcu poradnika. Następną możliwością jest załadowanie się skryptów na mapę i na spawn przeciwnika. Co to oznacza? Jeżeli gramy jako Allies na mapie Village, wpisujemy w konsole nazwę mapy, ma której gramy i nazwę drużyny przeciwnej, której spawntime chcemy określić. Komenda powinna wyglądać następująco: - Kod:
-
/exec village_axis Kolejnym przyciskiem, którego możemy użyć w wyznaczaniu spawnteamu przeciwników jest "*" gwiazdka, oczywiście na Num Lock. Jeżeli nie chcemy wpisywać dokładnych nazw mapy i teamu, którego chcemy określić czas respawnu, wystarczy nacisnąć na gwiazdkę. W lewym górnym rogu pokaże się Respawn Time - 20 sec, 30 sec, 35 sec i 40 sec. Wybieramy ten, który nas interesuje. Warto tutaj jednak zauważyć jedną rzecz. Jeżeli gramy np. na mapie Beach, Axis mają spawn co 35 sekund a Allies co 20 sekund, grając jako Axis ustawiamy gwiazdką 40 sec, w ten sposób pokaże nam wszystkie spawny przeciwników co 20 sekund. Podobnie jest w przypadku wyboru gwiazdką spawnu 20 sec, wtedy program pokaże nam spawn przeciwników co 40 sec. Pamiętać trzeba, że tak jak poprzednio, tutaj też trzeba nacisnąć na klawiaturze odpowiednie cyfry do spawnu przeciwników. Należy jednak pamiętać, że skrypt to skrypt i też czasami robi błędy, więc nie zawsze należy kierować się jego wskazówkami. Przy łatwych spawnach, takich jak spawn co 30 sekund, możemy następny moment odrodzenia się przeciwników obliczyć w głowie a skrypt jest nam nie potrzebny.
- 2.Metoda mechaniczna:
2. Metoda mechaniczna Metoda mechaniczna jest o wiele prostsza w użyciu, jeżeli dość dobrze umiemy liczyć i pamiętamy czas respawnu przeciwników na danej mapie. Jeżeli jest to mapa Ice, gdzie spawn jest dla obu zespołów taki sam i wynosi 30 sekund, widząc, że przeciwnik odrodził się, patrzymy na czas misji i widzimy np. 4:34 do końca gry, w takim razie od 4:34 wystarczy odjąć 30 sekund, daje nam to 4:04 i właśnie wtedy przeciwnicy będą mieli następne odrodzenie. Wyższy poziom trudności zaczyna się, gdy przeciwnik ma odrodzenie co 40 sekund. Taki przypadek jest na mapie Beach dla Axis, wtedy lepiej i łatwiej jest skorzystać z metody skryptowej, która od razu powie nam i całemu zespołowi, kiedy przeciwnik ma respawn.
Omówiliśmy spawntime przeciwnika, ale co z naszym? Nasz czas odrodzenia też jest bardzo ważny. Kluczowym aspektem w meczu jest ciągła gra i nie łapanie się na "fullu" i czekanie na kolejnego respa. Jeżeli widzimy, że nasz spawntime zbliża się do 1 sekundy, a jesteśmy w trudnej sytuacji, możemy przykładowo wyciągnąć granat i zabawić się w japońskim stylu kamikaze. Pamiętać trzeba jednak. że przycisk do selfkilla, którego możemy zbindować za pomocą komendy "/kill" trzeba użyć, albo 2 sekundy przed naszym respawnem, albo na początku pierwszej, ponieważ gra ma pewnego rodzaju opóźnienia,a jeżeli selfkilniemy się za późno, może nas spotkać przykra niespodzianka i możemy być zmuszeni na oczekiwanie na następne odrodzenie np. kolejne 30 sekund. Podsumowując, ważne jest, aby poznać spawntime przeciwnika. Dzięki temu zwiększymy znacznie szansę na złapanie kilku przeciwników na "fullu", a co za tym idzie będzie nam łatwiej wygrać daną potyczkę. Jeżeli wiemy, kiedy nasz przeciwnik ma spawntime, wiemy też, że kilka sekund przed tym czasem spodziewać się można zmasowanych ataków granatami na nas, dlatego zmniejsza się ryzyko na oberwanie jednym z nich. Patrząc na swój czas odrodzenia jesteśmy wstanie lepiej wybrnąć z ciężkiej sytuacji, nie musząc czekać kolejnych 30 sekund na respa. Możemy też lepiej zaplanować ustawienie taktyczne w danej sytuacji. Mam nadzieję, że poradnik okaże się przydatny! | |
|
D. Rorna Klanowicz
Liczba postów : 297 Join date : 26/12/2010 Age : 30 Skąd : Koszęcin
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 01, 2013 10:41 am | |
| z takimi poradami może zmuszę się też zainstalować 1.4 xD | |
|
babcia Klanowicz
Liczba postów : 75 Join date : 14/11/2011 Skąd : P do N z kreską synu.
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 01, 2013 9:18 pm | |
| Dobre rady bo ostatnio z moimi "selfkilami" nie bylo najlepiej XDD | |
|
h2o Admin
Liczba postów : 138 Join date : 14/03/2013
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 01, 2013 9:27 pm | |
| Wszystko idzie wytrenować | |
|
h2o Admin
Liczba postów : 138 Join date : 14/03/2013
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Sro Gru 04, 2013 11:18 pm | |
| Mały Offtopic. Na 1.4 rozpoczyna się turniej Alliance CUP. Kilku graczy naszego klanu spróbuje swoich sił właśnie na arenie 1.4. Co prawda zespół, do którego należą nasi gracze nie jest faworytem, ale mamy nadzieję, że nie jest to chłopiec do bicia i zespół zaprezentuje się z dobrej strony. Pierwszy mecz odbędzie się już w najbliższą niedzielę o godzinie 21:00 z faworyzowanym zespołem IDGAF. Czy Elite sprawi niespodziankę i wygra z old schoolami 1.4? Dowiemy się już niedlugo... http://www.gamestv.org/event/44837-idgaf-vs-elite/ | |
|
Simek sR50 Klanowicz
Liczba postów : 273 Join date : 21/10/2011 Age : 25 Skąd : Gniezno
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 08, 2013 2:05 pm | |
| Na jakim serwerze będą te rozgrywki ? | |
|
System_pl Admin
Liczba postów : 618 Join date : 28/08/2010 Skąd : Schiedam
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 08, 2013 7:22 pm | |
|
Server zostanie udostępniony przed samym turniejem. Kwestią spod znaku zapytania, pozostaje również możliwość przebywania na serverze jako spectator-
| |
|
h2o Admin
Liczba postów : 138 Join date : 14/03/2013
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? Nie Gru 08, 2013 9:21 pm | |
| Niestety mozliwosc obserwowania gry zostanie wyłączona na czas rozgrywki. | |
|
Sponsored content
| Temat: Re: Spawntime... Z czym to się je? | |
| |
|